اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرویس مدرسه بر مدار نابسامانی | وعده ۱۰ روزه آموزش و پرورش محقق نشد

  • کد خبر: ۱۰۶۰۲۹
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
سرویس مدرسه بر مدار نابسامانی | وعده ۱۰ روزه آموزش و پرورش محقق نشد
بعد از بازگشایی حضوری مدارس از چهاردهم فروردین، اصلی‌ترین موضوعی که به عنوان یک چالش جلوه نمایی کرد موضوع کمبود سرویس مدارس و نحوه جابه جایی دانش آموزان بود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ این مشکل در روز‌های نخست بازگشایی حضوری مدارس کم و بیش وجود داشت و پاسخ متولیان امر به وجود این بی نظمی، بازگشایی یک باره و بدون برنامه ریزی مدارس به صورت حضوری آن هم بعد از دو سال تعطیلی کامل آموزش دانش آموزان بود.

اگر چه در همان زمان متولیان آموزش و پرورش و تاکسی رانی وعده دادند در کمتر از ۱۰ روز این مشکل برطرف شود، دانش آموزان هنوز در بسیاری از مدارس با مشکل کمبود سرویس مواجه هستند؛ به این معنا که یا سهمیه سرویس تحت نظارت و تأیید سازمان تاکسی رانی به مدرسه آن‌ها نرسیده، یا اگر هم رسیده، سرویس به دانش آموزانی که مسیر دورتری دارند اختصاص پیدا کرده است.

در این باره رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: بعد تعطیلات نوروز، چون یک باره بازگشایی حضوری مدراس انجام شد، به طور طبیعی برخی مشکلات در حوزه سرویس مدارس به وجود آمد.
عباسعلی نعمتی افزود: در شرایط عادی و پیش از کرونا، متولیان حوزه سرویس مدارس در آموزش و پرورش عموما از پنج تا شش ماه قبل از شروع سال تحصیلی کمیسیون ماده ۱۸ را برگزار و تمهیدات لازم را برنامه ریزی می‌کنند.
وی ادامه داد: در کارگروه ماده ۱۸ که مربوط به سرویس مدارس است، مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد دبیر کارگروه است و یک نفر از اولیا به نمایندگی از خانواده دانش آموزان و یک عضو از آموزش و پرورش استان حضور دارند.

کاهش رانندگان سرویس مدارس

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: قبل از چهاردهم فروردین تقاضا و نیاز خودرو و راننده خود را مکتوب به کارگروه اعلام کردیم، اما در همان جلسه درباره کاهش رانندگان سرویس مدارس تأکید شد.

نعمتی با بیان اینکه قسمتی از نیاز ما در حوزه سرویس مدارس تأمین شده است، بیان کرد: قبل از دوران کرونا حدود ۶۶ شرکت برای همکاری با آموزش و پرورش به ما معرفی شده بودند، اما اکنون رانندگان این شرکت‌ها حدود ۵۰ درصد ریزش داشته اند، زیرا این افراد در ایام کرونا نمی‌توانسته اند بیکار بمانند و شغل دیگری را برای امرار معاش انتخاب کرده اند.
وی با بیان اینکه کرونا باعث شد شرکت‌ها یا منحل شوند یا دامنه فعالیت خود را به سمت و سوی دیگری سوق دهند، گفت: تأکید ما همچنان بر این است که تعداد شرکت‌های باقی مانده ظرفیت خود را بالا ببرند تا ناوگان سرویس دهی تقویت شود.

نعمتی اظهار کرد: با این حال بلافاصله بعد از بازگشایی مدارس اقدامات اجرایی صورت گرفت. به مدیران مدارس اعلام شد بر اساس نیاز، فرم درخواست سرویس را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.
وی با بیان اینکه در راستای رفع شدن مشکل، بسیاری از خانواده‌ها نیز پای کار آمدند ادامه داد: قرارداد سرویس عملا دو ماهه بسته می‌شود بَر همین اساس تعداد زیادی از خانواده‌ها خود پای کار آمدند و مسئولیت تردد فرزندان را خود بر عهده گرفتند.

نعمتی افزود: روز گذشته نیز دوباره کمیسیون ماده ۱۸ برگزار شد. اگرچه تا پایان سال تحصیلی حدود یک ماه تا ۴۰ روز باقی مانده است، همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مشکلات باقی مانده هم برطرف شود.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان تأکید کرد: خانواده‌ها و دانش آموزان نگران نباشند؛ بی تردید برای سال تحصیلی آینده مشکلی برای تردد و جابه جایی دانش آموزان در بحث سرویس مدارس وجود نخواهد داشت.

کرونا رانندگان سرویس مدارس را متضرر کرد

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد نیز با تأیید اینکه کرونا باعث ریزش رانندگان سرویس مدارس شد، افزود: تعداد رانندگان در این مدت کاهش یافته است. رانندگانی هم که باقی مانده اند بعضا با قیمت‌های تعیین شده مجاز برای سرویس دهی و ارائه خدمت متقاعد نمی‌شوند.
همایون محمدیان فر گفت: تعداد شرکت‌ها کاهش پیدا نکرده است، اما تعداد متقاضیان برای ارائه خدمت در حوزه سرویس مدارس کاهش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->